Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ VZDĚLÁVÁNÍ > 1.1 ŠKOLA MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ PEDAGOGOVÉ SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují.


Základní umělecká škola má jasně formulovanou, srozumitelnou a realistickou koncepci a strategii svého rozvoje, tyto mohou být samostatnými dokumenty, nebo být součástí ŠVP. Stanovují vize a cíle, identifikují podmínky potřebné pro jejich dosažení, priority a kroky, které vedení základní umělecké školy a pedagogové plánují učinit pro dosažení vytyčených cílů v souladu se zásadami vzdělávání. Jsou formulovány s otevřeností k trendům ve vzdělávání. Strategie je vhodnou formou dostupná rodičům současných i potenciálních žáků a dalším zájemcům, základní umělecká škola o ní komunikuje se všemi klíčovými aktéry vzdělávání (rodiče žáků, zřizovatel, samosprávné orgány města či obce, v níž působí, aj.) a usiluje o jejich zpětnou vazbu. Vedení a pedagogové základní umělecké školy se se strategií prokazatelně identifikují a základní umělecká škola vynakládá maximální úsilí na to, aby její strategii přijímala za svou většina rodičů a identifikoval se s ní zřizovatel. Strategie a koncepce školy jsou promyšleně aktualizovány. Základní umělecká škola průběžně sleduje a sbírá informace podstatné pro své další směřování (např. právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu školy, demografická data a plány územního rozvoje) a zohledňuje je v aktualizacích strategie a koncepce školy.